Zima s Turbo Levo FSR
Tématu e-biku jsem se věnoval již v minulosti a letos na zimu jsem dostal díky svému kamarádovi možnost s e-bikem strávit celou zimní přípravu. Oproti předpokladu jsem na něm najel za celou zimu "jen" 400km, ale i tak to bylo dost, abych si potvrdil svoje tvrzení z dřívějšího o dost kratšího testování. Kolo jsem využíval zejména na krátké vyjížďky do 1,5h při teplotách zejména pod nulou. Teplota tak měla zcela zásadní vliv na výdrž baterie, která ale vždy vydržela a kapacita po dojezdu byla obvykle kolem 30%. Jako odpurce jizdy na trenažeru vidím v e-biku velkou alternativu, kdy nemusím sedět zavřený doma, ale jsem venku na čerstvém vzduchu a zatížení je v aerobním pásmu bez vyšší námahy. To byla moje největší motivace pro jízdu na e-biku, zkrátka když se mi nechtělo do aktuálního počasí na cx kole, volil jsem tuto možnost. Zatížení je srovnatelné a pocit být venku je naprosto úžasný. Navíc s batohem, kvalitním osvětlením a horkým čajem v termosce už nemáte žádné překážky. Za těch pár stovek km jsem si potvrdil, že e-bike se u nás neztratí, tj. v zimě využiju já a pro zbytek roku partnerka pro společné vyjížďky. I přes vyšší cenu budu jistě koukat po produktech Specialized, protože se to zkrátka vyplatí. E-biku jsem měl možnost vyzkoušet několik a právě "spešl" mě oslovil nejvíce. Levo je jednoduché, funkční a výkonné. Víc netřeba. Preference jsou pro full, ale i HT je dostačující. Víc bych se klonil k 6fattie, s dopomocí valivý odpor neřešíte a v terénu je to velmi znát. Tak takto moje postřehy ze zimní připravy. Obecně jsem příznivec e-biků a vítám jejich přínos pro určitou skupinu. Samozřejmě se najdou jedinci, kteří pak dělají někde ostudu nevhodnou jízdou, ale tady platí závěr stejně jako posledně, tj. blbec zůstane blbcem ať jede v autě, na kole, jde pěšky a nebo třeba jede na e-biku.